Pages

Monday, September 5, 2011

Helgen som varit

Det har varit en lång helg kan man säga. Bästisen kom ju hem inför begravningen och vi har passat på att umgås så mycket det bara går. I fredags så var det begravning och fastän det var det svåraste jag någonsin varit med om så kändes det skönt att få säga adjö och känna att nu börjar vi om på en ny kula. O kommer alltid att finnas i våra hjärtan vart vi än går, men nu är det dags att släppa taget och glädjas åt alla glada och roliga stunder vi hade tillsammans istället för att sörja hans bortgång.

Efter det så blev det en rejäl utrensning som sagt och lite om möblering och sambon och bästisens man har slitit som djur med stora tunga skåp och sängar! Själva så sorterade vi så det stod härliga till och slängde en farlig massa grejer!

Städet fortsatte i lördags efter ett par timmar på jobb och i lördags kväll var vi så utmattade att vi somnade som stockar båda två vid halv tio.

Söndagen bestod av ett par timmar på jobb, sen var det ut i det härliga vädret för att umgås lite till med bästisen innan dom skulle åka hem. Det blev lite jobbigt när dom väl skulle åka för allihopa, det känns så trist att man inte kommer att träffas på ett tag. Men så är livet när man är spridd över hela världen hehe, och jag är ju ganska van vid det.

Iallfall, idag är det måndag och eftersom jag missade två föreläsningar i fredags så ska jag till skolan en sväng och gå på samma som jag missade fast med den andra gruppen(vår klass är delad i två grupper och vi har olika scheman). Den andra har jag missat och den kan jag inte göra så mycket åt.
Jag måste stanna till vid apoteket och hämta lite allergimedicin till sambon och så måste jag ordna ett nytt passerkort på jobb.

Ha en fin måndag allihopa!

Adios!

2 comments:

Trillingnöten said...

En helg med full fart och mycket nyttigt :) Bra jobbat med utrensning...jag tror själen mår bra av sånt och jag funderar på att själv göra lite sånt också! Nu i helgen kanske...Ha en fin måndag!

Petchie75 said...

Vad skönt att ni kunde hjälpas åt med utrensningen, sådant är aldrig kul att göra ensam.
Min O tycker att det är skandal att man väntar så länge på begravningar i Sverige, han menar att det måste dra ut så mycket på sorgeprocessen innan man kan gå vidare till nästa steg och minnas det fina och positiva. I Spanien hålls begravningen max 2 dagar efter..
Förstår att det känns tomt nu när bästisen har åkt men ni har kanske planer på att komma till Belgien i höst?? ;-)