Pages

Tuesday, January 11, 2011

Shocker!

Jag kollade faktiskt på nyheterna igår! Jaha, hur många vuxenpoäng är det värt?

Iallfall, där var ett litet reportage om elpriserna, och jag kan säga att jag för första gången var tacksam över att bo i lägenhet. En familj, villaägare, hade gjort jättemycket för att spara el i år, dom hade sänkt värmen i huset till ca 15 grader, dom släckte alla lampor i rum dom inte var i för tillfället, lagade så mycket som möjligt i ugnen på samma gång så den inte skulle vara igång mer än nödvändigt ect......ändå så fick dom en elräkning för december på ca 5000 kronor!
...............5000 kronor! Jag satte kaffet i halsen när dom visade deras elräkning! Det är ungefär lika mycket som jag lever på varje månad.......

Det är ju helt sjukt, man fryser häcken av sig och så får man en elräkning på 5000 kronor!!!! Nu är jag ju inte så insatt i det hela, men är det så för alla villaägare nu? Eller beror det på vilket bolag man köper sin el av? Jag är iallafall glad att jag inte äger villa just nu, stackars familjer!

Tjingeling

1 comments:

Trillingnöten said...

WTF?? Aldrig hus säger jag bara. Helt vansinnigt. Billigare att bo i skogen nåt tält eller en tepee.