Pages

Monday, January 17, 2011

Mammas troll

Lucas ligger här bredvid mig i soffan och snarkar för fulla muggar. Han ligger och luftar magen! Han är bara för söt, sover som en stock, munnen är lite öppen och bissingarna sticker ut, och så framtassarna rakt upp i vädret naturligtvis! Jag skulle ta en bild men batteriet i kameran är slut. Jag får laddad det så det är redo tills nästa gång.

Idag var jag på introduktion i skolan. Det kommer att bli en roligt men intensiv termin. Jag ska praktisera på Vårdcentral, psykiatrin, barnmottagningen, öronmottagningen, barnmorskemottagningen och förlossningen/BB!! Dom har knåpat och klistrat ihop schemat på ett sådant sätt att man måste ha ett schema till, som enbart är till för att lista ut vad det är på det första schemat som angår just en själv. Lite krångligt. Sen får vi ytterligare scheman ute på praktiken, tur man har en kalender! :)

Jag har skypat med mamma och spelat spel över skypen, vi tävlade, hehe mamma gillar inte när hon inte vinner! :P Men vi hade roligt ändå!

Nej minsann nu ska jag ta min snarkande hårboll och gå och lägga mig!

Tjingeling

4 comments:

Trillingnöten said...

Seriöst! Typ tre scheman! :) Men säkert superkul när man kommer in i det!

Camilla said...

Hur många scheman sa du? Jag blir helt yr bara av att läsa det, men det löser sig nog. Ibland krånglar de till det så att man fattar noll, men det brukar ju lösa sig.

Kram

my said...

haha, vilken underbar liten gullunge du har du!

hoppas det kommer att bli toppen trots massproduktion av scheman (det sitter säkert någon schemafetischist på universitet och gnider händerna just nu). vilka helt otroligt intressanta praktikställen du ska till!

Lia said...

aaaa, kisseluringen!! Jag är redan helt kär i Lucas och Johan kan inte sluta prata om filmen där han doppar tassen och dricker...fina baby!

Vilken spännande termin du har framför dig! Jag skulle gärna vilja vara på förlossningen, det är riktigt häftigt att vara med om att ta emot ett barn till världen =)

Du vet att du får ha extra koll när jag kommer och hälsar på, min väska är stor och jag har planer på att låna hårbollen lite, hihihihi =)).