Pages

Friday, August 12, 2011
Halloj mina vänner! Det var ett tag sen jag bloggade nu, men jag har helt enkelt inte haft lust eller ork för den delen. Att försöka återberätta allt är omöjligt men jag ska försöka återge lite av det. 

Jag hade sett fram emot denna sommaren så väldigt länge, året hade känts tungt i skolan och jag kände att jag verkligen behövde en paus, ladda batterierna, få lite sol och värme och återhämta mig. Det visade sig att det inte alls skulle komma att bli så. Istället har sommaren varit fylld av stress, ångest, regn och framförallt sorg.

Familjen kom hem i juni, mamma och familjen från usa kom, pappa kom från tjeckien, och morfar och J kom från tyskland, alla på en gång! Vi hade väldigt roligt med det blev stressigt. Samtidigt så började jag på mitt nya sommarjobb på sjukhuset. Jag stormtrivs på mitt jobb och har superfina kollegor, men det var mycket att lära och en utmaning att börja om som ny igen. 

Mitt i allt med familjen så blev en person som stod mig nära väldigt sjuk, det var plötsligt och oväntat. Då blev sommaren väldigt tung. I början på augusti tog vi ett sista farväl och O somnade in lugnt och stilla.
Efter det har det mesta handlat om att orka ta sig igenom dagarna, att försöka återgå till vardagen och att orka fortsätta jobba.

Sommaren har regnat bort och hoppet om sol och värme försvann för längesen. Kanske får vi en fin höst, men just nu så känns det som att sverige inte har så mycket mer att bjuda på. 

Det har funnits små ljusglimtar, R och jag har välkomnat en ny lite kisemise till vår familj. Ziggy är 12 veckor gammal och världen mest energiska kattunge. Han var en födelsedagspresent från R och gissa om jag blev glad. Någon som inte blev så glad var Lucas såklart som satt och surade ute på balkongen i ca en vecka. Men med tiden så har han börjat vända, och sakta men säkert så vänjer dom sig. Dom jagar varandra och leker lite varje dag. Men efter ett tag får Lucas nog och då går han iväg. Dom är inte bästisar än precis men det kommer att ta tid, dom har iallafall accepterat varandra och det har gått fortare än vad vi trodde det skulle gå. 


Men nu tänkte jag att jag skulle försöka börja blogga igen, skolan börjar den 29 augusti och nu är det sista året, jag kan inte fatta att det verkligen är det sista året nu! Det har gått så fruktansvärt fort!

Detta får bli allt för nu!

Tjingeling



2 comments:

Swedish Army Wife said...

Vad tråkigt att höra om din vän och all stress du haft. Det är bara att bita ihop och ta sig igenom det för det blir alltid bättre förr eller senare!
Så himla sött litet pälsansikte ni skaffat, det är nåt speciellt med fyrfotingar när de är bebisar :)
Ja nu har jag "landat" i USA och det känns bra! Jag ska hålla tummarna för dig när det är dags för er att processa, det är segt men man överlever det också :) Ha en bra helg och lek lite med kissarna från mig!

Trillingnöten said...

har saknat dig! Vad kul att du är tillbaka efter en händelserik sommar...väldigt väldigt tråkigt med en nära vän som gått bort! Det var inte alls roligt...Usch, inget bra slut på sommaren. Ta hand om dig vännen!