Pages

Saturday, June 18, 2011

Lördag morgon

och än så länge så är det bara jag som är uppe! Sen så betyder ju det att bara en sover, för Lucas har haft sleepover hos extraföräldrarna! Igår så bestämde vi att vi skulle hem till dem, käka lite middag, dricka lite vin, och ha en allmänt trevlig kväll. Jag tyckte det var lite synd att inte Lucas kunde följa med. Men se det ordnade sambon så fint. Han stoppade katten i buren och spände fast buren på sin pakethållare med bungycords eller vad dom nu heter och så cyklade vi. Jag var väääldigt änslig och orolig över både om buren skulle stanna kvar på pakethållaren och den stackars kattens välmående. Men jag måste säga att det hela gick fantastiskt bra. Det är en väldigt kort cykeltur, fem minuter max, men ändå. Men se kisen var så duktig så, han är ju faktiskt ganska van vid att åka fram och tillbaka mellan lägenheten och extraföräldrarnas hus, så det bekommer honom inte så mycket längre. Han satt så fint och kikade ut genom gallret, och när vi kom fram så tassade han ut ur buren och rusade mot köket där det ofta serveras gottigottgott!!!! Lille kisen. Iallafall, när vi skulle hem så konstaterade vi att vi skulle ju tillbaka dit idag igen, så ingen anledning att släpa hem kisen igen, och sen tillbaka igen idag, så han fick sova över. Han har mat och låda där så det är ju smidigt. Jättesnällt av extraföräldrarna att dras med honom också. Jag har en bild på cykeläventyret som jag tog med min mobil. Men av någon anledning när jag stoppar i minneskortet i datorn så hittar jag inte bilden. Ligger kanske på telefonens minne. Typiskt.

Men för att göra inlägget en smula roligare så kan jag bjuda på en annan bild....


Såhär hittade vi sötekatten en dag när vi kom hem efter jobbet. Det gäller att gräva ner sig ordentligt så inga monster hittar en!!!!

Imorgon kommer familjen hem så jag vet inte hur mycket bloggade det blir, vi kommer ju att spendera en hel del tid ute på landet! Kram på er!

Tjingeling!

1 comments:

Camilla said...

Ha det nu rikitgt skönt tillsammans med familjen och njut ordentligt:)

Kram