Pages

Saturday, August 27, 2011

Det blev både och!

Det slutade med att vi igår först gick till marknaden här i stan och smällde lite stålar på onödiga måsten!








Efter ett par timmar nere i stan så gjorde vi ett pitstop hemma innan det bar iväg till Malmöfestivalen. Tanken var att vi skulle se the ark spela för sista gången i malmö men dom spelade inte förräns 23.30 och vi orkade inte stanna så länge. Vi tog en sväng runt festivalen och åt lite eko mat, sen så såg vi maskinen uppträda på stora scenen en stund. Efter det kände vi oss ganska så möra så vi pallrade oss hemåt efter en lång dag med tusentals människor! Trängsel säger jag bara! 


jag skulle ladda upp en video här men av någon anledning så går det inte! Någon som har tips?

Adios Amigos!

4 comments:

Anonymous said...

Ursnygg klänning !!
Min syster såg the Ark och för henne som avgudar Ola Salo var det en halleluja upplevelse..
Jag hade inte pallat.. Men sen åandrasidan är jag ju en gammal människa :-)
/Pernilla

Swedish Army Wife said...

Låter som en helkväll, jag gillar Malmö! (Fast det tog många år innan jag gav det en chans, hade för mycket fördomar för att vilja hänga där tidigare) :)

Angående filmerna du köpt så var The Messenger bra men lite jobbig för mig att se av förklarliga skäl. Jag håller mig undan de flesta filmer som handlar om militärliv för att slippa tänka på riskerna som finns. G var faktiskt på en "Casualty notification"-kurs i tisdags och onsdags för att lära sig hur man levererar ett sådant meddelande. Om någon från hans unit som är i Afghanistan nu omkommer i strid kan G tvingas vara den som måste meddela anhöriga. Det är inte riktigt som i filmen där bara de två åker runt hela tiden utan här kan de ringa in vem som helst som har utbildning för det.

Och själv vet jag att så länge någon ringer till mig för att meddela något om G så lever han fortfarande, men om jag hade sett två uniformerade komma och knacka på hade jag nog inte klarat av att öppna dörren. Som tur är slapp ju G att åka denna vändan till Afghanistan men förr eller senare kommer han skickas iväg och det ser jag _inte_ fram emot. Men det är dumt att tänka på det redan nu, jag håller mig borta från såna filmer nu i alla fall :) Kram

The Hanssons said...

Jamen vilken alleles härlig dag........

Anonymous said...

Klänningen är verkligen underbar Steffi. Jag är lite nöjd med att vi lyckades ses utanför Malmöfestivalen :). Lite för hysteriskt i år :)). Massor med kramar, nu dundrar vi igång hösten med buller och bång! //Lia