Pages

Saturday, February 5, 2011

Veckan bara försvann!

Det har varit dåligt med bloggande från min sida den här veckan, jag har inte hunnit med att läsa era bloggar heller så det ska jag göra nu på Lördagsmorgonen. Finns inget bättre sätt att börja dagen på!

Som sagt så hade jag praktik på barnmottagningen hela veckan, det var jättespännande och roligt! Många småttingar, dom flesta under 1 år med andningsbesvär, ont i magen, kaskad kräkningar, och mycket annat. Jag har fått vara med på pricktester, spirometrier, inhalationer, hals och blodprover, läkarsamtal och mycket annat. Personalen var jättetrevlig och alla tog väldigt väl hand om mig, jag har haft den otroliga turen att än så länge bara ha råkat på väldigt snälla och rara handledare och personal.

Personalen på öronkliniken ville träffa mig eftersom jag ska vara där nästa vecka så jag tog en sväng ner till dem och sa hej! Dom verkar väldigt snälla och trevliga dom också så det ska bli roligt!

Jag hade tandläkartid i Fredags morse så då gick jag dit och fick min bettskena, äntligen! Nu ska ni inte tro att jag har sett fram emot att sova med bettskena eller så, men det ska bli skönt att slippa ha ont i tänderna och käkarna när man vaknar på morgonen och halva dagen efter det. Tandläkaren sa att många dreglar en hel del första tiden man har den innan man vänjer sig vid att sova med det, charmerande, tur att pojkvännen inte är här ännu. Men igår var det första natten och det var inga problem, visst kändes det lite konstigt men jag somnade och den satt kvar imorse när jag vaknade haha!

Igår var det spelkväll hos J och G, vi spelade rita & gissa och brainstorm! Alltid lika trevligt och roligt att hänga med dom två knasbollarna!

Lucas och jag åkte till extraföräldrarna igår, så nu är vi här och dräller omkring! Lucas är mycket glad över att vara i huset igen! Han springer runt som en galning och gömmer sig i alla hörn och vrår.

Idag är det middag hos A och L, men innan dess ska jag plugga och hämta min mobiladdare som jag har glömt hemma i lägenheten!

Tjingeling!

1 comments:

Trillingnöten said...

Vilken spännande praktik du har!! Och så otroligt olika platser...
Du ser också! Nu är det februari. NÄSTA månad kommer pojkvännen :) Wow!