Pages

Monday, February 14, 2011

Alla hjärtans dag!

Klockan är bara 08.03 men alla hjärtans dag har redan börjat bra! Nämligen att skolan inte börjar förräns 10.15 idag! Det var riktigt härligt igårkväll när jag kollade schemat där stod 10.15 och inte 08.15! Så nu sitter jag här i godan ro, dricker en kopp kaffe och bloggar lite och kollar på Jim's world.

Det blev ett mycket kort skype samtal igår med älsklingen eftersom han var borta hela dagen och hjälpte till med att renovera en hårsalong. Han kom hem när klockan var elva här och jag redan hade krupit ner i snarkofagen. Så det blev ett hej och gonatt samtal, hoppas jag får se lite mer av honom idag. Jag slutar skolan klockan fyra, så har jag tur så är jag hemma vid fem eller halv sex, och han börjar jobba sju, så det borde gå!

Jag och R har inga fina alla hjärtans dag minnen för vi har aldrig varit tillsammans på en alla hjärtans dag! Fast ett år fick jag ett kort med en dansande hamster iklädd röda cowboy stövlar och hatt.......hehe :p

Glad alla hjärtans dag allihopa!

4 comments:

Trillingnöten said...

Vilken fantastisk start på dagen! :) Att få börja sent så där är ju underbart!
Det där kortet är ju ett trevligt minne om inte annat :p Nästa år får ni ju fira tillsammans förmodligen så då jäklar! Då får ni fira stort :)
Ha en superfin dag!

Anonymous said...

Hej igen :)
Jodå det här att räkna dagar har vi blivit riktigt duktiga på.
Jag tror att vi kommer att ses i juli, i vilket fall så blir det till sommaren och det känns underbart.
Är *nyfiken* på hur ni träffades?

Stef said...

Trillingnöten: Ja det var mysigt att kunna stiga upp lite senare och bara mysa en stund. Ja kortet ger ett gott skratt varje gång jag ser det, och nästa år ska vi fira utav bara fan!

Madeleine: Jag har svarat på din blogg! :)

Petchie75 said...

Ha ha, själv har jag ALDRIG firat Alla hjärtans dag med någon pojkvän (vad jag kan komma ihåg). En fd pojkvän hade en fd flickvän som fyllde år den 14 februari så vi firade inte av den anledningen :D O och jag firar "Sweetness in February" istället, vilket innebär eventuella presenter / restaurangbesök vilken dag som helst i februari FÖRUTOM den 14:e ;-)
Jag har en jättefin present till O men han ville absolut inte ha den idag och jag lär få vänta tills slutet på månaden på ngn present (han ska iväg till Singapore på jobbresa på fredag...).
Jag var verkligen inte sugen på att stiga upp imorse, så det låter riktigt härligt med din lugna måndagmorgon.