Pages

Tuesday, February 15, 2011

Negative Nancy

Det har varit en busy dag idag! Först var jag i skolan och jobbade på vårt grupparbete, sen hade vi seminarium hela eftermiddagen. När jag kom hem hade jag en timme till att käka och fräscha upp mig och sen var det dags för jobb, och jag kom hem för en liten stund sen.

Imorgon är jag ledig dock, eller ledig och ledig...."egna studier" kallas det. Min läkare ringde och lämnade ett meddelande på mobilen som jag glömt hemma också naturligtvis. Hon ville att jag skulle komma i veckan och ta lite prover, jag har ju bokat tid för mitt låga blodtryck. På så sätt så hinner provsvaren komma innan jag ska dit igen. Så det kan jag ju göra imorgon då, passar bra.

För övrigt så är det så in i hundans kallt, så det är bara inte sant. Det blåser och blåser, och med några minusgrader ute så kan ni föreställa er hur kallt det känns!

Ingen skype blev det idag heller för R's och mitt schema gick inte ihop. Det är lite trist, när man är van vid att prata varje dag så känns det som evigheter tills man kan prata nästa gång om det inte blir av.

Med andra ord har det varit en ganska tråkig och långdragen dag, och jag har definitivt inte varit på solskenshumör. Jag har mest gnällt och tjurat och varit allmänt anti. När jag är sådär, då kallar R mig för "Negative Nancy".

Men imorgon blir bättre! :) Imorgon så är Neggo Nancy borta! Då börjar vi om igen! Och jag är ledig, hur lyllo är inte jag, som är ledig sådär mitt i veckan, en onsdag, det är inte alla förunnat! :)

Tjingeling!

2 comments:

my said...

Massor med peppkramar till min finaste finaste nego nancy. :) Man får lov att ha shitty dagar vettu.

Saknar dig! Jag är lite "ledig" i morgon kväll om du vill skype:a. Vi kan skrika i headsettet och driva dav till vansinne om du vill, sätta lite guldkant på vardagen. :P

pusskram

Trillingnöten said...

Ibland bli det så och det är helt okej! Imorgon är en annan dag. Idag är det faktiskt nu! Idag är det ledigt och liiiiiite varmare och det kan man njuta av!