Pages

Thursday, January 26, 2012

Lättad eller skräckslagen!

Idag blev vi klara med vårt examensarbete! :) Efter att ha suttit hela dagen (jag menar verkligen heeeeela dagen) och gjort justeringar och ändringar så  kunde vi äntligen skicka in det vid 17.30 tiden! Man sitter och läser och läser och ändrar och pillar, och när man gör det allra sista (vilket i det här fallet är innehållsförteckingen) är det som kola i huvudet, så lets hope to god att allt är rätt!

Men här är något jag inte räknat med. Jag trodde att det skulle kännas som en enorm lättnad när vi skickade in det. Istället fick vi nästan panik efter att vi tryckt på "skicka" knappen. Har vi nu skickat rätt version, var alla ändringar sparade, tog vi bort den gula markeringen där, vad har vi glömt, skrev du ner den där referensen, är den rätt, vad har vi glömt, vad har vi glömt, jag VET att vi har glömt något!!!!!

Lite så känns det nu....faktiskt. Samtidigt är jag glad, det måste man få vara. Som vi har kämpat!

Fick en liten utmaning av Sitting in a rainbow så här kommer min lilla lista! Oh jag älskar listor!


Vad gjorde du för tio år sedan?
För tio år sedan var jag 14 och gick i 8:an på högstadiet. Jag visste nog inte om det ännu, men flytten till usa var nära, kommer inte ihåg exakt när mamma och R2 tog upp det första gången med oss, men någon gång i denna vevan var det iallfall. Jag gjorde nog inte så värst mycket förutom att deala med högstadie drama, och det fanns det gott om. Jag sjöng i kören......tror jag....rätta mig om jag har fel storasyster!

Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sedan pluggade jag andra året på sjuksköterskeutbildningen (och tyckte definitiv att det var en hel evighet kvar till examen, nu...not so much, snarare panik över att det är så snart) och förberedde mig för att bli sambo då R skulle flytta hit i Mars! Kan inte fatta att det har gått ett helt år snart, helt sjukt vad tiden går fort!
Fem snacks du gillar?
Åh jag älskar snacks....eller godis eller vad man nu vill kalla det:
Choklad
Ostbågar
Princesstårta (jomenvisst det kan man visst ha som snacks)
Cashewnötter
Jelly Beans

Fem sånger du kan texten till.

Hmm vet inte om jag kan så mycket låttexter men däremot kan jag citera de flesta suneböcker och sunes jul avsnitt by memory!

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.

Jag skulle köpa oss ett större boende, sen skulle jag ta körkort och skaffa mig en bil, sen skulle jag skänka pengar till världsnaturfonden WWF och öppna ett "sanctuary" för alla stackars kisekatter och voffsingar och andra djur som blivit övergivna eller illa behandlade av diverse puckon :) Sen skulle jag ta med mig fästemannen såklart och hela min familj och åka till ett varmt ställe där vattnet är blått....typ Bahamas, Thailand eller Dominikanska republiken och där skulle jag sitta i solen med en stor fet glass och bara vara!

Fem dåliga vanor.

Jag är dålig på att städa
Jag är dålig på att tömma kylen på gamla rester (resterna är ofta kvar tills dom möglat rätt så rejält)
Jag länsar mina vänners godisgömmor (dom vet att det är jag, jag gör det helt öppet, jag skyller på att det är en sjukdom ;))

Det finns säkert massor fler men jag är för trött för att komma på fler nu!

Fem saker du gillar att göra.
Läsa böcker
Titta på film
Fika
Spela spel (speciellt frågespel)
Åka båt
Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa.

Fem saker jag inte skulle klä mig i:

Onepiece! Det finns gränser för allt, och jag bryr mig bannsemig inte om hur sköna dom är, vuxna ska inte spankulera runt i sparkdräkt!
Magtröja
Nätlinne
Joggingbyxor (pösigt och gräsligt fult)
Päls

Fem saker jag inte skulle köpa:

Päls
Vapen
Jeans som kostar flera tusen kronor
Skor som kostar flera tusen kronor
En volvo

Fem favoritleksaker.
Min superkamera Nikon D3100!!!!!!
Iphone
Ipad
Locktång/plattång
Nemo och mina twilight filmer!

Fem personer jag vill se göra den här utmaningen

Jag får skicka vidare den till mor min, alla andra som jag vill skicka till har redan gjort denna utmaningen nämligen! Så jag skickar den till:

Under solen i Ohio (kom igen nu mor)
Tjingeling allesammans!

3 comments:

Madeleine i USA said...

Åh vad glad att du är klar. Fy vi har precis börjat och jag får inget gjort.

Jag måste hitta en medicinsk sekreterare i USA att ställa några frågor till, men jag hittar ingen..eller ingen har svarat än.

Josefine said...

Men, vad menar du med skor för flera tusen? Vad är flera tusen? Jag köpte mina SOREL (som jag inte verkar få någon användning av denna "vintern") för 1900 kronor. Är det okej? =)

my said...

Du är också bäst! Och det ska kännas pirrigt, annars är det inte på riktigt. :P

Apropå din lista: ja, du sjöng i kören i åttan.

Vi måste ju ha spelkväll snart ju!!! Var evigheter sen vi spelade spel tillsammans. Jag lovar, ja ska inte tvinga er att spela sjuan.

Och...skulle du vilja hjälpa oss att ta några familjefoton någon dag framöver med din favoritleksak?

Hörs i morgon. kramis