Pages

Saturday, March 12, 2011

Man skulle kunna tro jag var arbetslös

Det skulle man kunna tro ja, ännu en jobblös helg och jag hoppas innerligt att det vänder snart!

Men över till annat, igår morse var vädret underbart, jag vaknade till solsken och fågelkvitter, vid ca 12 tiden så var vi ute och skulle köpa lunch i skolan när det från ingenstans kom en hagelskur som inte var av denna värld! WTF?!!! Vad hände?!! Sen byttes haglet mot snö......! Och sen, vid halv fyra...var det solsken och fågelkvitter igen. Jag säger då det, planeten gör uppror!

7 dagar kvar tills R kommer hit! :) Weiiiiiiii! Veckans lediga timmar kommer att gå till städande och fejande av lägenheten, tömning av en garderob, och omorganisering av byrålådorna. Jag kom ju över en byrå på pingstkyrkans second hand för 95 kronor. Ingen speciellt vacker sak, men helvit och utan repor. Jag har ju insett att vi behöver en byrå till, så detta blev en billig och bra provisorisk lösning. Men när jag tänker efter så skulle jag faktiskt bara kunna köpa nya knoppar till den så skulle den kunna se ganska trevlig ut! En liten duk och ett ljusfat ovanpå så blir det säkert jättebra! Sen måste jag handla lite mat, inte roligt för honom att komma hit till ett tomt kylskåp, jag har planerat dom tre första middagarna! Den allra första blir på resturang med vänner för att fira hans födelsedag! Sen blir det blir vegetariskt super carbonara och en gnocchi rätt! Jag har aldrig provat någon av rätterna men har blivit inspirerad av Lia och hennes matäventyr! :) Sen måste jag baka en key lime pie också för det är hans favoritefterrätt och han var så avundsjuk för några veckor sen när jag bakade key lime pie och han inte fick smaka! Ischlo det är mycket att stå i! Undrar om jag behöver förbereda Lucas mentalt också? Finns katt terapi?

Blev precis bortbjuden på middag ikväll, vilket härligt lyft på Lördagen! Snälla J och G är det som tänkte fixa lördagsmys och det tackar man inte nej till! Då är det bäst jag börjar fixa med det som ska fixas idag!

Tjingeling!

1 comments:

Trillingnöten said...

7 dagar! Wow! Jag passade på att göra Key Lime Pie igår eftersom maken blev så sugen när jag frågade om han ätit den pajen nån gång... jag rekommenderar den versionen man vispar för att fluffa den ordentligt :) Vi gjorde inte det. Den var god, men blev mer som en mycket tunn cheesecake...Har du nåt bra recept?