Pages

Tuesday, March 15, 2011

Its really happening......

Kära vänner, det är nu 4 dagar kvar tills R kommer hit. Jag städar och fejar. Igår så tog jag tag i kylskåpet och rensade ut och skurade! Blev jättefint! Idag så ska jag med G in till Biltema och köpa eluttag som han ska installera i mitt kök, R tycker om riktigt kaffe, inget snabbkaffe...och en kaffekokare det har jag, men inga eluttag i köket, så jag visste inte var jag skulle ställa den. Men det ska vi råda bot på idag!
Vilka underbara vänner jag har som hjälper mig!

En klasskompis kom igår springandes med en liten lapp i högsta hugg. Hon hade hittat en liten "annons" på anslagstavlan i skolan. Två personer som lär ut svenska till nybörjare en gång i veckan. Då hade hon tänkt på oss och tagit med en liten lapp till mig, jättegulligt. Jag ringde och pratade med en av personerna. Det kom fram att dom är missionärer från just USA som har lärt sig svenska och nu ska lära vidare. Vi vet ju alla att det kan vara lite kö till sfi så varför inte, dom börjar den 22 Mars med en ny kurs så det är perfekt för R. Speciellt eftersom dessa personen har fått lära sig svenska själva och säkert kan många bra knep och trix!

Ett litet bakslag är att telefonen jag fick av en kompis till R trillade i golvet igår och nu inte fungerar. Typiskt. Call me crazy men ska inte en telefon kunna tåla att trilla ner från skrivbordet? Jaja vi får fixa det på nåt vis.

Nu  ska jag sortera vidare innan vi ska iväg till biltema! Ni får ursäkta att jag inte hinner läsa så många bloggar just nu, men jag lovar jag ska uppdatera mig när jag får en sekund över. Just nu är det mycket som händer och jag vill gärna ha allt klart när han kommer hit! :)

Tjingeling!

2 comments:

Trillingnöten said...

Nu är han snart här!!! Sjukt nära :) Skitbra med kurs i svenska på en gång. Det gäller att sätta igång snabbt!

Madeleine said...

Är sååå glad för din skull!! Guud vad underbart.
Hur länge ska han vara här?