Pages

Tuesday, February 17, 2009

Sportlov

Ja, jag har sportlov, haha. Har varit frånvarande i några dagar men det har varit en del grejer som pågått. Helgen har varit lugn men ändå inte. I söndags åkte jag och grynet på utflykt och åkte pulka! Det var jätteroligt, strålande sol och bra fart i backen!!! Vi hade med oss varm choklad och fika! Stod och blev smått förvånad över vissa föräldrar där dock.

Förälder #1 : Sätter sin två-åring på en snowracer och puttar iväg barnet ner för en ganska så lång backe som barnet inte har en chans att stanna pulkan i. Snowracern välter och lilla barnet trillar av, slår en volt med huvudet före och landar med ansiktet ner i snön. Illvrål, här kommer föräldern springande och jag säger bara...vad fan trodde du skulle hända!!!

Förälder #2 : Låter sitt barn kliva i pulkan och åka ner för backen baklänges.....ger barnet en knuff nerför backen...barnet åker och åker tills hon åker rätt in i knävecken på en vuxen på väg ner för backen....denne trillar baklänges över barnet och får mycket ont samtidigt som barnet nu stortjuter....illvrål, och här kommer föräldern springandes....vad fan trodde du skulle hända!!!!

sen står dessa föräldrar och är förvånade över att deras barn inte vill åka pulka mera....visst, barn slår sig...men lite försiktig kan man väl vara??.....

Tjingeling!!


Några timmar senare....

Nikas kommentar till detta inlägg: "Jag förmodar att de barnen du såg inte var som du när du var liten då vi stod på exakt samma backe och du slet till dig pulkan slängde dig på magen och vrålade NU STICKER JAG och paddlade iväg som en pingvin och flög nerför backen i hundra knyck. De som hade den dåliga smaken att vistas i backen när du var där fick skylla sig själva tyckte du. Du blev av med ett par glasögon på det sättet.
min lilla grebba.
kram"


Efter att min kära moder komenterat på detta inlägg måste jag få påpeka att dessa barn var väldigt små och knappt kunde gå i sina overaller.....sen att jag var en jävelunge....det har inget med saken att göra...hehe...

kram

7 comments:

The Hanssons said...

Jag förmodar att de barnen du såg inte var som du när du var liten då vi stod på exact samma backe och du slet till dig pulkan slängde dig på magen och vrålade NU STICKER JAG och paddlade iväg som en pingvin och flög nerför backen i hundra knyck. De som hade den dåliga smaken att vistas i backen när du var där fick skylla sig själva tyckte du. Du blev av med ett par glasögon på det sättet.
min lilla grebba.
kram

Lisa said...

*kan inte låta bli att skratta*

Mina barn var som din kära mor beskriver det här ovan. Fick inte sitta med, nej dom skulle åka själva och välte eller åkte in i en snödriva. Hahahahahaha!!

Kramis Liselott

Lia said...

Hahahaha, jag tror du just fått vuxenpoäng när du förstår att åka pulka med stil, hahahaha. Stackars små barn! Njut av lovet, det gör jag så det skriker om det!

Jules said...

Stackars barn! Så korkilorkiga päron - de har säkert aldrig själv åkt pulka.


Det är bra att du var en busonge när du var liten - du visste vad du ville och gjorde det...ser hur Nika springer benen av sig för att hinna i fatt dig :D

Kramas

Myra said...

Hahahaha

No comment.

Hohoho

The Hanssons said...

måste få göra ett litet tillägg.....Jules ser hur jag springer efter stef på pulkan. Det var så jag slet av två av mina korsband i knät...när kära stef 3 år gammal uppe på en topp i härjedalen iklädd stora skidglasögon...skrek NU STICKER JAG NER och det gjorde hon...och jag efer sen kan ni tänka ut resten själva. Vi fick iallafall åka scooter nerför fjället...jag och stef.

♥ Pernill@ said...

Jag är en sån förälder som står lugnt kvar när de vurpat..
Kanske skriker jag lite RES PÅ DIG INNAN NÅN KÖR PÅ DIG !!!!!
Men de är helvida.... Mina alltså..

Och det är alltid mitt fel om de ramlar enl dem alltså...

Men jag har sett det du såg... Pytte små barn som "tvingas" ner för backen....