Pages

Saturday, March 31, 2012

Ny praktikplats

Idag har jag mitt första pass på nya praktikplatsen. Jag ska vara två veckor på KUA (klinisk utbildningsavdelning) i Malmö. Det ska såklart bli spännande att prova något nytt, men samtidigt så är det lagom roligt att börja på en lördag! Jaja så är livet! På KUA jobbar man tillsammans med sjukgymnaststudenter, arbetsterapeutstudenter och läkarstudenter, så jag är säker på att det kommer att bli väldigt givande och att man verkligen kommer att få lära sig att jobba i team! Jag ska iallfall göra mitt allra bästa som jag alltid försöker att göra och ser fram emot en liten road trip till Stockholm nästa helg! :)

Nej nu måste jag hoppa in i duschen och fixa till mig och äta något osv, börjar ju halv två!

Tjingeling!

3 comments:

Trillingnöten said...

Kul att få se så olika ställen! Är det ni som ordnar platser eller är det skolan?

Madeleine i USA said...

God förmiddag,
Jag har precis gjprt klart min första vecka på kirurgmottagningen och ska till veckan börja praktik på mitt kommande sommarjobb - akutmottagningen.
Veckan har bestått av mycket nya rutiner, nytt journalsystem, och att försöka höra vad alla ÖL, BÖL, AT, ST och annat lösspringande folk säger på diktatet, men det är skitkul!!

Swedish Army Wife said...

Roadtrip! Vad kul, jag ser fram emot att ta med G till Stockholm för första gången, där är så vackert :) Ha en underbar tripp nästa helg!