Pages

Tuesday, March 6, 2012

Shiiiiit pommes!

Mindre än 3 månader kvar till examen! :) Wiiiieeee! Jag kör stenhårt plugg och gör mitt allra bästa på praktiken! Samtidigt som det känns jäkligt bra på praktiken så tänker man ibland, hur ska jag komma ihåg allt detta när jag står på egna ben och inte har en handledare att luta mig mot?! Men man är ju inte ensam, man har kollegor som man kan vända sig till och få stöd ifrån, men det är ändå lite läskigt, snart ska man stå där, med ansvaret och besluten! Skräckblandad förtjusning brukar jag säga när folk frågar hur det känns att snart vara klar!

Sommarjobbet är fixat! :) Kommer att jobba på en medicinavdelning med fokus på lungpatienter! Känns jättebra att ha något ordnat som väntar på en så att man inte tar examen och säger.....vad gör jag nu?! Hehe, men jag tänker att den riktiga utmaningen är inte att hitta ett sommarjobb utan att hitta ett riktigt jobb efter sommaren haha, det är lite svårare!

Idag ska jag vara hemma och plugga, behöver skicka in lite inlämningsuppgifter osv!

Ha en fin dag allihopa!

Tjingeling!

3 comments:

Camilla said...

Nu är du ju på upploppssträckan:) Jag minns att det var en massa känslor som for runt. Åren hade gått så fort och att det var dags att ge sig ut i den "riktiga" världen.

Kul att du har sommarjobbet kirrat. Och jag tror inte att det blir några problem att få jobb sen. Vik finns ju alltid inom vården.

Kämpa på nu.
Kram

Trillingnöten said...

ojojoj! Redan dags!! Vad härligt, men läskigt. Jag vet vad du menar... :)

Madeleine i USA said...

Då tar vi examen samtidigt! Yay!! Äntligen liksom..

Gott att ha sommarjobbet fixat, känner likadant. Trist bara att Ken kommer att vara här under den första delen av sommaren, så jag jobbar. Men men..han kommer att vara i min närhet i allfall.