Pages

Thursday, March 1, 2012

Min älskling!

mår inte bra....

märkte häromdagen att Lucas kissade blod, idag började han fräsa och morra när han försökte gå på lådan. Ringde och fick en tid till veterinären direkt. När vi kom dit så försökte dom känna på blåsan men eftersom hrmmm kisen är en liten tjockis så var det svårt att känna. Men dom ville verkligen försäkra sig om att han kunde kissa och att där inte satt nåt hinder i vägen. Så dom sederade mitt hjärta som såg till att spy över hela undersökningsrummet innan han sussade sött. Visste ni att katter har ögonen öppna när dom sövs, det visste inte jag, ser lite creepy ut! Men när han somnade så kissade han och dom lyckades få urinprov, eftersom det kom urin behövde dom inte röntga. Det var blod i urinen men inga kristaller vilket är bra. Han har en urinvägsinflammation, det kan orsaka små sår i blåsan. Det kan vara så att kisen inte riktigt tål vanlig mat särskilt bra och att det irriterar hans tarmar och blåsa.

Nu har han fått smärtstillande och antiinflamatorisk medicin som han ska få i sju dagar.

Jag har inte barn, mina katter är mina små hjärtegryn, och det gjorde ont i kattmammahjärtat att se mitt lilla troll ligga utslagen hos veterinären! Ischlo!

2 comments:

Trillingnöten said...

Men stackaren!! Det är inte lätt att se små katter eller barn lida så! De kan ju inte ens säga vad som är fel!

Swedish Army Wife said...

Nej men lilla pälsansiktet :( usch ja det är jobbigt när djur blir sjuka, de kan ju inte tala om var de har ont heller. Hoppas han kryar på sig snart! Krama honom från mig :)