Pages

Monday, March 26, 2012

Puh!

Efter en mycket kaotisk och hektiskt dag på akuten känns det ganska skönt att avsluta praktiken där och gå vidare till två dagar på anestesi och  OP. Det markerar slutet för praktiken inom akutsjukvården och nästa steg blir KUA (klinisk utbildningsavdelning) i Malmö. Spännande spännande! Examen närmar sig med stormsteg! 67 dagar kvar!!!!!

Men idag blir det inte mycket annat gjort, när jag slutade kände jag mig som en urvriden disktrasa, slut i hela kroppen, det är otroligt roligt på akuten, men fruktansvärt energikrävande! Efter det cyklade jag till hemmakväll och lämnade tillbaka filmerna som var sena (inte vårt fel då vi försökt lämna tillbaka dem men hemmakväll hade stängt och även har valt att stänga sin lucka där man kan slänga in filmerna för återlämning), vi slapp till slut förseningsavgiften, mycket snällt av dem!

Efter det cyklade jag hem och damp ner i soffan, och kom bannemig inte upp, min kropp sa nej, totalt helt slut! Jag kunde knappt hålla mina ögon öppna, har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv!

När R kom hem beställde vi pizza och nu har jag försökt klämma fram lite energi till för att plugga någon minut, men nu blir det inte mer idag, nu säger jag godnatt! Laddar inför en ny dag imorgon!

Tjingeling!

0 comments: