Pages

Thursday, May 12, 2011

Lite bättre!

Idag var faktiskt lite bättre på praktiken. Vi var inte så mycket personal så det var lättare att prata lite med dom som var där. Dessutom kom det lite ny personal idag som jag inte träffat innan som var trevliga och roliga och energiska. Jag fick göra lite mer grejer idag och jag börjar våga ta lite mer plats.

Imorgon blir nog intressant, jag ska få följa med på en föreläsning om suicid som personalen ska åka iväg på. Vi kommer att äta frukost på stället och sen kör det igång. Vi får väl se men jag tror det kommer att vara intressant!

På måndag kommer fina bästisen hem och det ska bli skönt att få snacka av sig lite med henne. Och jag ser dessutom fram emot en bloggträff som bara måste bli av! :) Nästa vecka ska även min fina vännina komma och hälsa på med min lille gudson och hans syskon! Det ser vi fram emot och så får vi se till att fira henne lite för hon fyller nämligen år dessutom! Jag hittade ett recept på en mandeltårta idag som verkade jättesmarrig!

R lär sig mer och mer svenska och det är faktiskt riktigt roligt att höra hur mycket han redan har lärt sig! :) Vi kan nu ha enkla (väldigt enkla) men dock, konversationer om vad vi ska äta till middag eller hur dagen har varit, vad det ska bli för väder imorgon, vad vi har gjort i skolan ect.......:) Så det går framåt!

Familjen kommer från USA i juni och hälsar på och det ska bli så himla roligt! Längtar jättemycket! Lucas ska ut till sommarhuset och njuta i nästan en hel månad! :) Själv ska man jobba, men i år ser jag fram emot sommarjobbet och dessutom har jag nästan alla helger ledigt, plus en tredagarshelg över midsommar, blir inte mycket bättre!

Tjingeling allihopa!

0 comments: