Pages

Tuesday, October 21, 2008

Till alla resenärer.....något att fundera på.......

Varför????

1. Varför står man två decimeter från avgångsskyltarna och frågar när nästa färja går?

2. Varför stannar man bilen och går fram till luckan i en bil-incheckning, och blir förvånad över att det är meningen att man ska köra fram med bilen?

3. Varför är 80% av kunderna inte kapabla att förstå vad grönt respektive rött ljus betyder?

4. Varför förväntar sig kunderna att man ska se på dem vilket språk de talar?

5. Varför är det en sån stor överraskning för vissa kunder att en färja kan vara fullbokad mitt i en högsäsong?

6. Varför går man igenom en dörr som har sex skyltar på fem olika språk som säger att dörren endast är för busschaufförer om man inte är busschaufför?

7. Varför tror man att det är lämpligt att checka in fem minuter före avgång?

8. Varför förväntar man sig ett svar på frågan om det blåser på havet om tre veckor?

9. Varför är det så oerhört svårt för tyskar att förstå det svenska uttalet av 16?

10. Varför tror man att det passar sig bättre att checka in som fotpassagerare in en bil-incheckning som ligger 800 meter från färjan, när det finns en passagerarterminal som erbjuder gratis busstur ända fram till färjan?

11. Varför är det så svårt för lastbilschaufförer att förstå var de ska köra?

12. Varför är det så upprörande att man inte kan få tillbaka i euro i ett land som har svenska kronor som valuta?

13. Varför lyckas aldrig polska kunder att förboka?

14. Varför kommer man tillbaka till check-in och undrar var banan man ska stå i är, när en tre decimeter bred gul linje visar vägen dit?

15. Varför kan man inte se skillnad på S och T, utan kör till fel kur?

16. Varför misstar man luckan för en dörr, och försöker sticka in minst hela överkroppen genom luckan?

17. Varför lutar man sig mot en ringklocka så att den ringer gång på gång, när man redan blir betjänad?

18. Varför lägger man sitt bokningsnummer i bagageluckan, när man kan förvara det på betydligt mer lättåtkomliga ställen?

19. Varför skaffar man ett förfalskat bonuskort, och blir arg eller förvånad när man inte får använda det?

20. Varför tror hälften av alla kunderna att pennan det får låna för att skriva på sin kortbetalning är en gåva från oss till dem?

21. Varför kommer man på att man vill använda en rabatt när man redan betalt och biljetten är utskriven?

22. Varför tror man att en enkel biljettförsäljare bär ansvaret för allt som företaget gör??????!!!!!

6 comments:

Jules said...

Jisses!
Jag lider med dig.
Jag antar att du får ta skiten som de övriga företaget gör, för att du är en frontfigur - de ser dig och tänker "Ha! Nu ska här klagas."
Kramar

Liselott said...

En del människor verkar inte kunna läsa överhuvudtaget. Eller så är dom för lata för att läsa.

Finns det verkligen idioter som går fram till luckan istället för att köra fram bilen? Jag menar, sitter man i bilen säger det väl sig självt att man ska köra fram den TILL luckan!! *suckskrattar*

80% av kunderna är kanske färgblinda? Eller förmodligen allmänt korkade.

Jag jobbade i en tobaks/souveniraffär i Gamla Stan förut och det där med språket - känner igen det. Dessutom tar dom förgivet att man ska kunna just deras språk. Särskilt tyskarna. *morrar*

Vissa kunder vet nog inte vad ordet "högsäsong" innebär. *muttrar något om 'morons'*

Dom går förmodligen genom dörren eftersom dom inte orkar läsa på skylten eller helt sonika ignorerar den av ren likgiltighet.

Om man checkar in fem minuter före avgång kan man ju inte räkna med att båten ska vänta på en...vilka knäppskallar...

Lång lista och jag känner igen mycket även om du är biljettförsäljare och jag varit tobaks/souvenirförsäljare. Summeringen är att vi båda har jobbat (du jobbar) med människor som glömt hjärnan hemma och inte kan läsa. Tar för givet att man ska kunna deras språk och är ignoranta.

Dessutom "kill the messenger" bara för att det är DITT ansikte dom ser inte företagets.

Du får öva på svidande, bra repliker som jag gjorde. Sätta dom på plats.

Styrkekramar i stora lass!
Liselott

Miss K said...

Stackars dig som måste stå ut med så mycket dumt folk ;)
Ja jisses så många korkade människor det finns. Jag tror att en del människor tror att alla ska göra allt för deras skull att dom inte ens lägger märke till varken skyltar eller vad man säger. Nästan så att man måste hålla dem i handen för att föra dom dit där dom ska vara. *suck*..lycka till med dom där ;)

nika said...

uuuuups...a bad day at work....LoL.
Jag gillar din lista...den ar skitbra.
puss
mammis

Lia said...

hahahaha, detta var helt klart der roligaste inlägget i jag läst på lääänge! Åh Stef, vilka rikspuckon det finns, du anar inte. (eller jo, det gör du ju!). själv har jag arbetat på byten och återköp på ikea i 9 år. Kan delge dig DEN listan vid bättre tillfälle =))))nu bara två dagar kvar, sen går eleverna på LOV, vilket innebär att jag får mitt liv tillbaka. Kram

på sveagatan said...

haha livet i trelleborg verkar inte vara så lätt som folk säger hehe