Pages

Thursday, October 16, 2008

På jobb.....

Båten går 17.30, en kund kommer fram till luckan 17.50.

Kund: Jag vill köpa biljett, jag måste med färjan nu!!!
Jag: Tyvärr, båten har redan gått, du får vänta på nästa.
Kund: Vad??!! Jag måste åka med denna....jag ska ha biljett till denna!!!
Jag: Men det går tyvärr inte, det är försent....
Kund: Varför?.....
Jag: Därför att färjan är inte kvar i hamnen, den har redan åkt......
Kund: Snälla snälla damen jag måste åka med denna färjan.....
Jag: Jag är hemskt lessen men det finns inget jag kan göra, färjan är inte kvar här.....
Kund: VARFÖR VILL DU INTE HJÄLPA MIG??!!!
Jag: (därför att jag är trött på ditt nylle och vill inget hellre än att klämma fast det i luckan)....Jag försöker hjälpa dig, du kan få en biljett till nästa färja. Men denna färjan har redan gått så du kan tyvärr inte åka med den.
Kund: Jag har barn......
Jag: Jaha.....vad trevligt.....
Kund: Men den båten där då??....
Jag: Ja den båten tillhör ett annat företag, du får gå och fråga dem isåfall....
Kund: Går den till S??......
Jag: Nej den går till R och T.....
Kund: Men jag vill åka till S.......
Jag: Ja men då får du vänta på nästa färja till S.....
Kund: Ok jag vill köpa en biljett till den färjan där tack....
Jag: Den tillhör ett ANNAT företag...du får gå dit isåfall och köpa en biljett....
Kund: Men varför kan jag inte köpa en biljett här??.....
Jag: Därför att jag ska gå på lunch nu.....
Kund: Jaha....okej.....Hej då......

Meeeeh.....

6 comments:

Miss K said...

Ibland vill man bara rusa iväg och dunka nått hårt i väggen när man har med sånna människor att göra. Det gäller att visa sin bästa sida utåt då :) Det är i sig en utmaning. När jag jobbade i butik så gick jag ofta ut på lagret och hoppade jämfota ;)

Jules said...

OMG!
Det gäller att hålla minen - vilket inte alltid är så jädrans lätt även fast man räknar till tio en sisådär femhundrafyrtiofem gånger.
Jag brukar peka finger, räcka ut tungan och svära - alltså inne i huvudet; aldrig högt.

Anonymous said...

ROFL

Du glömde din eminenta lista! *duckar*

The Hanssons said...

moahahahahahahahhahahah........jag döööööööööör

Stef said...

Miss k: Jotack man hittar sina sätt att avreagera sig.

jules: Haha ja och det är inte alltid lätt att hålla minen men jag försöker. Jag brukar också svära i huvudet. hehe

Myra: Attans ja jag glömde den! Fan!

nika: jag veeeeeeet! hehe.....

Lisa said...

My God! Give me strength! Hade hon glömt hjärnan hemma eller? Vilka människor det finns - HUR hade hon tänkt att komma på en färja som redan åkt iväg? Dessutom med sina barn? Simma ut till den med biljetterna i handen eller? *flabbar!*

Jag måste säga att du har otroligt bra tålamod, Stef, jag hade smällt luckan i nunan på henne för längesen, men du höll ut riktigt länge. *två tummar upp* (impad som fan!)

KraaaaaM Liselott