Pages

Wednesday, February 17, 2010

På resande fot

Började åka buss igår klockan 20.00.....skulle egentligen tagit bilder hela vägen men jag orkade helt ärligt inte hålla på förräns idag....det har varit så många bussbyten och sånt så jag koncentrerede mig mest på att hamna på rätt buss.

Resan gick från Tbg till Malmö, från Malmö till Jönköping....nu var det så att jag skulle hoppat av i Jönköping och väntat på bussen till Göteborg, men Swebuss snälle chafför tyckte synd om mig för att jag skulle stå ute i kylan mitt i natten så han föreslog att jag åkte med till nästa stopp, Ödeshög och där hoppade jag av och följde med en annan buss direkt tillbaka till Jönköping igen. När jag då kom tillbaka till Jönköping så var Göterborgsbussen redan där och jag kunde hoppa på den direkt istället för att stå och frysa mitt ute i ingenstanns i en och en halv timme. Så Tbg-Malmö, Malmö-Ödeshög, Ödeshög-Jönköping, Jönköping-Göteborg, och i skrivande stund är jag på väg från Göteborg till Falun (vi är i karlstad just nu). Sen från falun så är det bara buss till Rättvik och sen från Rättvik till Mora! Weiiiii :)

Tjing!




0 comments: