Pages

Tuesday, February 9, 2010

Fältstudiedag!

Min första dag på sjukhuset! Skitcoolt och jättekul! Jag har en superhandledare och alla verkar väldigt trevliga och snälla!

Jag fick har sjuksköterskekläder och passerkort och pennor i fickan och och och you name it!!!!
Idag fick jag träffa personalen på ortopeden avd 21, sen fick jag träffa alla patienter. Jag har även fått vara med och skriva i journaler, fixa mat och kläder, fått en rundtur och en massa info om avdelningen!

Imorgon börjar vi klockan sju, hujedamej här skojar dom inte!

Vecka 10 börjar den riktiga praktiken, shiiiiit det ska bli så jeeeevla skoj!

Jag är trött som en gnu, och huvudvärken vill inte ge med sig så nu får jag gå och lägga mig! Lucas vågade sig ner på nedanvåningen hos extraföräldrarna idag, modigt gjort! Fast han och bigeln är fortfarande lite rädda för varandra. Jag lockade på vovven idag men Lucas satt ju i dörröppningen och då vågade inte vovven gå förbi. Jag kallade på hunden, Hunden stirrade på mej, stirrade på katten, katten stirrade tillbaka, jag lockade, hunden satte sig och tittade anklagande på katten, katten glor tillbaka, jag tröttnar och plockar upp katten, hunden springer snabbt förbi och ner för trappan medans katten gräver klorna djupare i mitt skinn! Sluta tramsa er nu!Haha!

Men iaf så vågade dom vara i samma rum idag sen, och det är ju framsteg!

Tjing!

1 comments:

my said...

Haha, vad bra att du tränar dem! :)

Vad glad jag är för dig och din praktik, det låter ju helt underbart. Hoppas du har lika kul idag.

Sorry för i går kväll...jag tog två tylenol pm mot öron-, och huvudvärken och sen somnade jag gott på vardagsrumsgolvet (!)efter eastenders och vaknade i sängen kl 04 i morse. haha. Så därför jag inte ringde senare! Ringer idag i stället! kjaam