Pages

Sunday, September 6, 2009

Jaha ja.....

Hrmmm Fredagen var sannerligen en intressant dag. Den började bra, inga direkta ovanligheter, det var senare det blev lite galet! Skolan som mamma har jobbat på, som dessutom ligger tvärs över gatan sattes i brand av två snorungar! Först vid midnatt var elden släckt och skadorna är så pass stora att alla barn på skolan nu tvingas gå på andra skolor i mer än en termin. Naturligtvis så gick ingen av dom två ungdomarna som satten igång branden på skolan. Varför? Varför gör man något som förstör så oerhört mycket för andra??? Är det för att det är roligt??? Kattebäckskolan är en skola för årskurs 1 till 5. Dessa små barn ska nu förflyttas från sin trygga hamn och placeras i en helt ny skola bara sådär, för att två stycken ouppfostrade snorvalpar inte hade något bättre för sig, jag blir så himla arg. Det bästa av allt är nog att eftersom en av ungdomarna bara var 14 år så har han nu släppts och återlämnats till sina föräldrar!!!! Vad fan!!!?! Vad höll dessa föräldrar på med när deras 14 åring sprang ute på kvällen och tuttade eld på skolor? Dom kallar detta för grov mordbrand, och ändå sitter den här killen hemma och käkar spagetti med familjen, nej vet ni vad. Jag säger inte att man ska kasta dem i fängelse huller om buller men det här är ju jävla meserier. Han ska omhändertas tills vidare enligt min åsikt! Man får ju kolla upp ungen och dess föräldrar och se vad som händer i hemmet osv...... Han måste förstå konsekvenserna av sina handlingar! Suck...... Läs mer om Branden på Kattebäckskolan här. Och vet ni vad, jag cyklade förbi skolan och kom upp till slutet av vår gata där jag passerades av en massa brandbilar, och jag hade inte märkt någonting! Koll man har va?!

Ja och sen fortsatte kvällen med att min cykel blev stulen!!!! Ja alltså den där gamla uråldriga cykeln som gnisslar lite och där växlarna inte fungerar som jag cyklade på. Ja, någon tyckte väl det var roligt så dom stal den!!!! Alltså, varför kan man inte få ha sina saker ifred??? Jag undrar ofta hur dessa personer är funtade...jag menar...när vi var yngre så tuttade vi eld på lite papper sen var man ju skiträdd att någon skulle se! Den cykeln ligger säkert i något dike någonstanns och jag får vackert gå.

Kvällen slutade med att jag trampade på en glasbit i köket och skar mig i foten. Härligt!

Nämnde jag att det var fullmåne i Fredags??

Haj!

5 comments:

Anonymous said...

Jaaa...Steffi, jag funderar som Du. Vad tänker föräldrarna när deras 14åring kommer hem, för att för eller senare dyker han väl upp och luktar brandrök, tändvätska eller annat hemskt. Vågar dem inte fråga vad han har varit och vad han har gjort?! För att det är faktiskt dem som ansvarar för den här ungen tills den är 18 år. Och med det menar jag att föräldrarna bör vara ersätningsskyldiga för skador deras avkomma åstadkommer.

Monika said...

Så klokt skrivet..Det jag funderar på är -vad är det som har gått så jäkla fel..Oavsett behöver killen vård och här tycker jag att samhället är en total katastrof...Hallå 14 år och inte vet att leka med elden är farligt..ja då behöver du verkligen vård för det är INTE ok!Man måste få killen att inse vad han har gjort...Annars har man snart en sociopat,...Tråkigt det här med din cyckel..Tips gå till polisen och jag vet att dom kan ha cycklar "över" som ingen har hämtat..Kramkram

♥ Pernill@ said...

Jag är helt på samma plan som du.
Om föräldrarna inte klarar av att se till att deras ungar inte beter sig illa ska föräldrana med kunna straffas.
Annras får de sociala myndigheterna gå in.
Inte för att de gör det helst inte om föräldrar själv ber om hjälp.
SMå barn tar de gärna om hand för de är lättare att placera men inte stora.
Även om man är 14 år gammal vet man väl att man inte får sätta eld på en skola ??
Annars är det nåt allvarligt fel !!!
Och din cykel säkert precis om du säger. Den ligger nånstans så ska du tvingas gå för att nån inte kan se skillnad på mitt och ditt..
Jag svär på att det var nån som placerade ut glasskärvan BARA för att djävlas...
Kram på dig...
Nu är det långt till nästa fullmåne *ler*

♥ Pernill@ said...

Jag har bytt blogg adress...
Http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Välkommen

Myra said...

Ja jisses. Vad säger man....? Han borde som sagt veta bättre...

Jag förstår din känsla då det kommer till cykeln. Jag blev av med TRE stycken på mindre än ett år. Sen köpte jag ingen ny... Förrän flera år senare och den stod låst i mitt låsta förräd. haha.

Vad skulle du trampa på glas om då? Faligt onödigt, tycker jag det verkar som.... ;)