Pages

Wednesday, November 19, 2008

Mirakel Medel

Igår vaknade jag med lite halsont. Jaja det går väl över tänkte jag. Jag är mycket sällan sjuk, brukar klara mig ganska så bra. Vid 11 tiden bar det av till A-löv för fika med extra-farmor och extra-farfar, jag tog bussen, vilket betyder att jag fick gå i regn, blåst och kyla för att komma dit. Fikan var dock jättetrevlig och sen var det hemåt igen, genom regn och blåst. Och när jag kom hem,då kom det...tröttheten, man känner sig tung, något som känns som en huvudvärk men inte riktigt, kallt....jag höll på att bli sjuk. Nej för helvete tänkte jag, jag ska jobba imorgon, jag har varken tid eller lust att vara sjuk. Dessutom blir jag så extremt gnällig när jag är sjuk så jag står knappt ut med mig själv. Nej fan detta måste sättas stopp för. Så jag sjönk ner i badkaret och låg och kokade i en timme. Sen hoppade jag i mjukisbyxorna, åt, bäddade ner mig i ett duntäcke och började kurera mig med Echinagard. Och jag säger då det, vilket mirakelmedel. Man ska droppa det i vatten och dricka det varje timme. Känns som att man överdoserar men så är det. Jag somnade, och idag, ja jag kan ju inte påstå att jag känner mig helt på topp men fanken så mycket bättre än jag trodde jag skulle. Fortfarande snuvig, men tröttheten och att huvudet känns som bly är borta, likaså halsont..en....helt fantastiskt!!! Allt hade varit jättebra om det nu inte varit så att jag precis spillde kaffe på mig själv, but you cant win em all!!! Jag är tacksam för att jag känner mig så pass bra som jag gör, rekomenderar starkt detta mirakel medel till alla förkylda stackare.

Alles for now!

6 comments:

Jules said...

Uhuuu - vilket ruskväder - fryser när jag läser texten :/
Hur känns det i halsen nu?

Kram

Stef said...

hehe jules, jag råkade trycka fel knapp och posta inlägget innan jag han skriva klart det! haha, du är minsann på hugget med att läsa, halsen känns bra nu!

Miss K said...

Åh det ska jag testa nästa gång. Vet att min far försökte få i mig sånt när jag var yngre..Skönt att du känner dig lite piggare! Här ligger det ett tunt täcke av snö på gräsmattan, jättefint är det, men jag vill gärna ha lite mer :) Ha en bra vecka! Kram

Jules said...

Hihihi - jag satt här och väntade och hann även tänka att du medvetet lämnat en cliff hanger åt oss :)
Echina - ska testa det. Allt som funkar är toppen.
Hoppas du känner dig ännu piggare nu!
Kram

Lia said...

Hallå i stugan! Vi skulle också ha varit på sensation! Nu siktar vi på nästa som kommer i sommar, dock inte i köpendanmark,men man kan ju inte få allt =). Förstår att ni hade skitkul, och sååå bra musik. Krya på dig! Kram

The Hanssons said...

sa bra att du kanner dig battre. Ar i NC med Marc match i eftermiddag. Har pratat med Daniel han ar ju bara en timme harifran sa han skulle komma ner imorgon om han inte blir tvungen att jobba. Drick enchingard och hall dig frisk gumman

pussis och kramis
mammis