Pages

Sunday, June 23, 2013

USA 2013

Vi åkte i början av Juni hem till Ohio för två veckors semester med familj och vänner. Detta var såklart helt underbart, det var varmt och soligt för det mesta och vi gjorde en massa roliga saker. Spenderade mycket av vår tid med att äta mat som vi saknat. Några av matställena vi besökte var bland annat subway, Ihop, Panera Bread, Chipotle, Jimmy Johns, P. F Changs, Cheesecake factory med flera. Vi spenderade två roliga dagar med fästmannens familj ute på deras båt och jag och mamma målade tavlor. Tänkte att jag skulle dela med mig av lite bilder så här kommer ett par stycken. Vi börjar med ett par bilder på mitt mycket vingliga wakesurfande och wakeboardande samt en glad sambo!








Moving on to cykling med familjen på tricycles i Loveland, jättemysigt. Man kunde hyra vanliga cyklar eller trikes och såklart så fastnade vi för det andra alternativet som, för dom som undrar är ett mycket bekvämt sätt att cykla.



Vi stannade till på The Train Stop och käkade lunch. 



Stina kom inte undan ett bad! 


Var och köpte skor till jobbet på Kenwood mall och då måste man äta på The Cheesecake Factory! Hands down den bästa cheesecaken man någonsin kommer att äta.



Lyckades även pressa in en liten tur i raft med familjen och broderns flickvän på Little Miami River. Vi paddlade så det stod härliga till. När vi var klara hann vi precis in i bilen innan regnet kom, vilken tur man kan ha ibland. Jag var dock plaskvåt ändå då lillebror skvätter en del när han paddlar.




Åkte med Mojje till veterinären! Han vinner lätt pris för gladaste hunden i stan! Alltid överlycklig, för ingenting! Bästa Mojje kämpar vidare mot cancern!!! <3 p="">


Oj vad vi fightar jetlaggen här.....not......i mitt försvar så var jag vaken till säkert 8 på kvällen innan jag somnade! 


Mamma och jag gick till ett ställe som heter Paint By The Glass. Detta är jättekul. Man betalar en summa och bokar in sig på en kväll. Dom målar olika tavlor olika kvällen. Du kommer dit och får färg och canvas och så guidar tjejen dig igenom hur du ska måla tavlar och tipsar om olika tekniker osv. Du kan köpa ett glas vin och halvägs igenom bjuds det på snacks! Under tiden du målar dricker du vin och snackar och det spelas musik, hur roligt som helst. Här var jag och mamma på ladies night! :) Jag tyckte det var så roligt att jag och mamma gick två gånger under tiden vi var där. Mindre roligt var att kånka hem tavlorna som handbagage, men det gick!






Fler bilder har jag inte just nu, jag och sambon fick ett ryck och bestämde oss för att inte ta med någon kamera. Vi åkte ju hem till familj och alla har kameror så det var onödigt att kånka med vår jättekamera, dock så har vi ju inte fått alla bilder än så. För tillfället så får det duga med dessa och sen när jag har fler så kan jag göra ett inlägg till om USA resan. Kort och gott dock så åkte vi inte för att turista utan för att umgås med familjen. Vi hade en helt underbar resa där vi gjort vardagliga saker som att titta  på när småbröderna spelat fotbollsmatch, sunkat i soffan hemma hos mamma och flutit runt på luftmadrass i svärföräldrarnas pool med en amaretto i handen! :) Med andra ord helt underbart!

0 comments: